Nya lekredskap lockar ny kundgrupp

Med moderna, roliga och ändå säkra lekredskap kan man som serviceföretag profilera sig mot barnfamiljer. Det blir en extra dragkraft för att locka dem till sig.

Persgården erbjöd självplockning av bär. Hit kunde familjer komma och plocka både jordgubbar, hallon, björnbär och blåbär. På senare år hade verksamheten utökats med en gårdsbutik och ett kafé. I kaféet kunde man bland annat äta bärbuffé med mjukglass, grädde och olika tillbehör. Detta hade ökat tillströmningen av kunder ytterligare.

Nu hade de bestämt sig för att profilera sig mer mot barnfamiljerna. Därför skulle det anläggas en lekplats där barnen kunde ha roligt medan föräldrarna i lugn och ro kunde sitta och smälta fikat. För att konceptet verkligen skulle bli lockande ville de ha något mer än bara de gamla vanliga gungorna och rutschkanorna.

Säkra och roliga lekredskap

Därför vände de sig till ett företag som erbjöd nya och moderna lekredskap. Företagets representant kom ut till gården för att titta på förutsättningarna. Han var genast med på noterna. Här skulle det byggas en spännande och modern lekplats med den allra roligaste utrustningen. Det skulle finnas lekredskap som passade både stora och små.

Naturligtvis var det också väldigt viktigt med säkerheten. Det skulle finnas utrustning som kändes utmanande för de små men som ändå var utformad så att det inte fanns någon risk för att de skadade sig. Naturligtvis var de på företaget experter på att göra detta. Det diskuterades klätterställningar och studsmattor och mycket annat. Gårdens ägare kunde knappt bärga sig till det var dags för invigning.

9 Sep 2022

Välkommen

Välkommen till Kakel Stockholm -  I denna blogg diskuteras kakel och relaterade ämnen som bygg, renovering med mera.